Πέμπτη 17 Ιανουαρίου 2008

Μπροστά στον Άγιο Αντώνιο

Κατεβαίνοντας από το γραφείο ανακάλυψα πως είχα παρκάρει σε ένα στενάκι όπου είναι το μοναστήρι του Αγίου Αντωνίου…απ’ έξω γινόταν πανηγύρι νομίζω πως είχε εκατοντάδες τσιγγανόπουλα και γυφτάκια που πρόσφεραν κεριά σε δελεαστικές τιμές…τα προσπέρασα μετά κόπων και βασάνων και αποφάσισα να ανάψω ένα κεράκι…γινόταν πανικός και το ανέβαλλα για σήμερα πρωί. Μέχρι και ο Μητροπολίτης Θεσσαλονίκης ήταν εκεί, τον οποίο δεν είδα αλλά πρόσεξα το ΜΘ στην πινακίδα του αυτοκινήτου που βρισκόταν έξω από την εκκλησία και στη μέση του μονόδρομου παρκαρισμένο…εξουσία….

Μπήκα στο αμάξι μου και αφού κλείδωσα γρήγορα μην μου την πέσουν τα τσιγγανοπαιδα, έβαλα μπρος. Τότε μου χτύπησε το τζάμι ένας νεαρός, ξανθός με μπλε μάτια…κάτι ήθελε να με ρωτήσει σκέφτηκα, και κατέβασα λίγο το παράθυρο.

Μου ζήτησε χρήματα γιατί όπως μου είπε μαζεύει λεφτά να πάει στον ψυχίατρο να του γράψει φάρμακα για να κάνει αποτοξίνωση…

Έσβησα τη μηχανή και αποφάσισα να το αναλύσω το θέμα. Μιλούσαμε περίπου 10 λεπτά και αυτό γιατί προσπαθούσα να καταλάβω πόσο δόση αλήθειας είχαν τα λόγια του. Μου έδειξε το χαρτί του ΟΚΑΝΑ που περιμένει σειρά καθώς και την κάρτα του γιατρού.

Μου είπε επίσης ότι είναι από τη Τσεχία πως ζει με την μάνα του και πως τώρα για να μη βγάζει στερητικά βολεύεται με lexotanyl τα οποία αγοράζει προς 2 € το χάπι από την Ναυαρίνου. Μου είπε ακόμα πως δεν χτυπάει ενέσεις αλλά κάνει μυτιές και μου δείξε τα χέρια του…η αλήθεια είναι επειδή βλέπω πρεζάκια συχνά στο δρόμο που δουλεύω αλλά και επειδή έχω μια εμπειρία πάνω στο θέμα, πως δεν έδειχνε να κάνει χρήση. Δεν ήταν μαστουρωμένος, ούτε βρώμικος, ούτε έχανε τον ειρμό των σκέψεών του.

Με κοιτούσε στα μάτια απλά και προσπαθούσε να μου δώσει να καταλάβω…

Δεν ξέρω αν καταλάβαινα αλλά του εκμυστηρεύτικα κάτι δίνοντάς του μια συμβουλή, εκεί κέρδισα την προσοχή του, ύστερα άνοιξα το κινητό μου και του έδωσα ένα τηλέφωνο.

Ένα τηλέφωνο που σημείωσα τελείως τυχαία την περασμένη εβδομάδα ακούγοντας ΕΡΑ 2 που είχε μια συνέντευξη ενός ανθρώπου που εργάζεται στο ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΡΟΑΓΩΓΗΣ ΑΥΤΟΒΟΗΘΕΙΑΣ μια δράση ενάντια στα ναρκωτικά του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης…ήταν η πρώτη φορά που δεν έλεγαν αηδίες και όταν έδωσαν τον αριθμό το σημείωσα.

Του το έδωσα και τον παρακάλεσα να πάρει τηλέφωνο εκεί. Άνοιξε το κινητό του και το σημείωσε και μου υποσχέθηκε πως θα καλούσε αύριο το πρωί.

Ύστερα άνοιξα το πορτοφόλι μου και πήγα να βγάλω 10 €…μου είπε πως χρειαζόταν μόνο 5€ και μου έδειξε πως είχε ήδη 45€ και η επίσκεψη στο γιατρό στοίχιζε 50€.

Του τα έδωσα και του είπα πως αν τον πετύχω στην Ναυαρίνου να κυκλοφορεί μαστουρωμένος θα του σπάσω τα μούτρα.


Όση ώρα μιλούσαμε αναγκάστηκα να αγριοκοιτάξω πολλές φορές διάφορες θειες που περνούσαν και σταματούσαν να παρακολουθήσουν με αηδία την κουβέντα μας…μερικές κάτι ψιθύριζαν και άλλες κουνούσαν το κεφάλι τους αηδιασμένες…ανάθεμα τες πήγαιναν και στην εκκλησία.

Γι’αυτό αυτά τα παιδιά- που για μένα είναι απλά άρρωστα- δεν θα βρουν ποτέ την υγειά τους, γιατί πάντα κάποιος θα τους αντιμετωπίζει σαν πολίτες δεύτερης κατηγορίας, και αυτό είναι το χειρότερο.


Γυρνώντας σπίτι έμαθα πως ο Άγιος Αντώνιος είναι ο προστάτης των ψυχοπαθών και κάπως μου φάνηκε όλη αυτή η ιστορία, αφού ούτε σε εκκλησίες πολυπηγαίνω ούτε με τοξικομανείς παίρνω το θάρρος να μιλήσω.

Σήμερα πρωί πρωί πήγα στην εκκλησία και άναψα κεριά για τους δικούς μου ανθρώπους, και ένα για το παιδί που γνώρισα χτες…παρακάλεσα τον Άγιο Αντώνιο να δώσει φώτιση σε εκείνον γιατί πιστεύω πως το έχει πραγματικά μεγαλύτερη ανάγκη…


Ξέρω ότι πολλοί διαφωνείτε με τις απόψεις μου, όπως διαφωνούσα και εγώ πριν κάποια χρόνια…αργότερα έμαθα πως όλοι οι άνθρωποι χρειάζονται μια ευκαιρία. Χάρηκα που εγώ προσπάθησα να τη δώσω χτες.

Ποτέ δεν ξέρεις τι σου επιφυλάσσει η μοίρα γι'αυτό καλό είναι να μην κατακρίνουμε χωρίς να γνωρίζουμε πώς, ένας άνθρωπος έφτασε σε σημείο να καταστρέψει τον εαυτό του ή να απλώσει το χέρι του να ζητήσει ελεημοσύνη.

Σκεφτείτε το.


39 σχόλια:

zekia είπε...

μπράβο σου που είχες το θάρρος να συζητήσεις μαζί του. Μακάρι να του βγει σε καλό όσο και σε σένα...

mpoumpoula είπε...

μακαρι zekia μου να του βγει σε καλό...

Παρατηρήτηριο Πυλαίας είπε...

....Του τα έδωσα και του είπα πως αν τον πετύχω στην Ναυαρίνου να κυκλοφορεί μαστουρωμένος θα του σπάσω τα μούτρα....

Παρατηρήτηριο Πυλαίας είπε...

Πέρα απο την πλάκα περίεργη η συνάντηση σου. Δεν ξέρω τι να πω και τι να υποθέσω.. και αυτό γιατι γιατρός μου είπε ότι τα άτομα αυτά μπορούν πολύ εύκολα να πλάσουν φανταστικες ιστορίες και να στις λέν κοιτάζοντας σε στα ματια σαν να σου λέν την μοναδική αλήθεια.
Το έχω πάθει αρκετες φορές, ειδικά στο στρατό.

Αυτό βέβαια δεν αποκλείει και την αλήθεια γιατι η φάση με το 10 € που έγινε 5 € είναι όντως απίστευτη...

Απο εκεί και πέρα είναι ευρύτατα αποδεκτό σήμερα ότι αυτα τα παιδιά είναι άρρωστα και χρειάζονται βοήθεια αν και να σου πω την αλήθεια πιστεύω ότι είναι πολύ δυσκολό εως αδύνατο να ξανασηκώσουν κεφάλι. Δυστυχως... Με τον α ή τον β τρόπο ξαναπέφτουν....

Γιαυτό και δεν ξέρω αν θα τον βοηθήσει ο Άγιος Αντώνιος αλλά ελπίζω να τον βοηθήσει ο ψυχίατρος κα να μην τσεπώσει απλά το 50ρικο..

Manos S. είπε...

Τραγικό το γεγονός...δεν ήξερα τι προστάτης ήταν ο Αγ. Αντώνης...
Πάω να ανάψω ένα κεράκι τώρα...
(είναι 100 μέτρα από το γραφείο μου η εκκλησία του...και πολιούχος μάλιστα Περιστερίου Αττικής!)

mpoumpoula είπε...

@St
εγώ ευχομαι να μην παει στον ψυχίατρο αλλά στα παιδιά που κάνουν μια προσπάθεια οργανωμένα να σώσουν τέτοια περιστατικα.
...μην προδικάζεις ότι είναι δύσκολο να σηκώσουν κεφάλι αν βρουν να ακουμπήσουν κάπου τα καταφέρνουν...όλα μπορούν να συμβούν
Ας το δούμε αισιόδοξα ακόμα και αν η εμπειρία μας είναι συνήθως απαισιόδοξη! Και ένας να σωθεί κέρδος είναι
@manos
να πας Μάνο και να ανάψεις ένα κεράκι ακόμα γι αυτά τα παιδιά και για όλους όσους ταλαιπωρούνται

Ανώνυμος είπε...

μπραβο μονο και μονο που εκατσες να του μιλησεις τετοια ανθρωποι εχουν την αναγκη να νιωθουν εστω για λιγο μια ζεστασια...το ξερω καλα το θεμα...η παρεα μου ηταν μια απο τις πιο καλες και τις πιο δυνατες στην λαρισα...12 ατομα περιπου απο το δημοτικο μεχρι το λυκειο...περασαμε πολλα και βιωσαμε πολλα με αποτελεσμα..εναν νεκρο 4 στην αποτοξινωση και φυσικα και πολλους που εφυγαν για αλλα μερη...συνανταω τον κολλητο μου απο την παιδικη ηλικια που εφαγε 4 χρονια στα ιδρυματα αποτοξινωσης και τωρα ειναι ενας αλλος ανθρωπος...λογικο αμα ζεις μεσα στον θανατο βιωνεις πολλα....για αυτο βοηθαω στην δουλεια μου παιχτες απο την χωρα μου που δεν εχουν ηλιο στην μοιρα να ζησουν κατι ομορφο αυτοι και οι οικογενειες τους στην ευρωπη...ειδα πολλα στην αργεντινη αλλα δεν τρομαξα γιατι τα εζησα απο τους φιλους μου...δεν κρυβω οσα εζησα και ισως βοηθησε να αντεξω και να μην χαθω και εγω οπως πολλοι αλλοι ειτε παρεα ειτε γνωστοι....χαιρομαι που διαβασα το μπλογκ σου σημερα με εφερε πισω στο χρονο....να δω ποτε θα φαω αυτην την μπουγατσα...ανεβαινω αλλα δεν με αφηνουν ουτε για καφε....besitos....

mpoumpoula είπε...

@argentina
χαίρομαι που συμφωνείς με τις σκέψεις μου...όσο για τη μπουγάτσα...σε περιμένει ακόμα.

Dr_MAD είπε...

Την Κυριακή έπρεπε να έρθεις στις εκδηλώσεις του ΟΚΑΝΑ στο Λιμάνι μας. Τα παιδιά που σώζονται είναι πραγματικοί μάγκες και... καλλιτέχνες στην τελική. Αξιζουν μια ευκαιρία σίγουρα. ΑΥτήν που δεν τους την έδωσαν οι δικοί τους

mpoumpoula είπε...

@mad
δεν με ενημέρωσες γιατρέ μου...βάλε μια ανακοίνωση να ρθούμε!!!!!

koulpa είπε...

Ο καθοπρεπισμός είναι μιά από τις αιτίες.. η "θεία" οικογένεια αρνήται να το πιστέψει στην αρχή και στη συνέχεια διαγράφει το "μίασμα".. Μακάρι κάτι να αλλάξει..:):)

mpoumpoula είπε...

μακάρι κουλπα μου, μακάρι!

fevis είπε...

Πάντα να δίνεις ευκαιρίες στην ζωή... Γιατί μακριπρόθεσμα, ότι δίνεις παίρνεις.. Και το σύμπαν έχει έναν βαγικό τρόπο να σου επιστρέφει την ενέργεια που του δίνεις πίσω, στο πολλάπλάσιο... Φιλιά και μπράβο σου...

Τρελός του Χωριού είπε...

Το αγαπητό πρεζότεκνον ,δεν ειναι απαραίτητο να βγει στην ζητιανιά για αποτοξίνωση . Ενα μέλος από την οικογένεια του αν κάνει καταγγελία στην αστυνομία τον πάνε με συνοπτικες διαδικασίες στο ίδιο ακριβως μέρος (ψυχίατρο) και τζαμπα. Δεν έχουν δικαίωμα ούτε να τον δικάσουν(δεν θα εχει πάνω του ουσίες γαργαλιάρικες), ούτε να μην τον προοθήσουν σε κέντρο αποτοξίνωσης. Αλλός τρόπος που δεν είναι γνωστός είναι ενα κέντρο αποτοξίνωσης της γυναίκας του Αγγελόπουλου(όχι της Γιάννας).Δέχεται καθε χρόνο μόνο 15 ατομα τζάμπα .Ειναι όλα πληρωμένα και οι συνθήκες είναι οι καλήτερες στην Ελλάδα . Εκεί όμως για να μπεί κάποιος χρειάζεται ευρύτητα πρωκτού ή blou tooth. Να ανάψεις και ένα κεράκι τέκνον μου που γλήτωσες και 5 ευρώ .Μια που δεν στα έφαγε η μαφία ,να στα φάει η θρησκεία.
.
Ευλογείτε.
.
Υγουμενος μονής Οσίου Πρεζακίου του Μεγαλομάστουρα.
.
Πάτερ Αλλόφρων την Κοινώτητος

Τρελός του Χωριού είπε...

Α.. Και κάτι άλλο . Κάποτε ,στο Μιλάνο σύζήταγα με ένα ιταλό επιχειρηματία στο σταθμό του τρένου. Ένας ζητιάνος μου ζήτησε λεφτά ,αφού μου εξηστόρησε κανα πεντάλεπτο τον λόγο που τα ζητούσε. Του έδωσα. Όταν έφηγε ,ο συνομηλιτής μου ,μου έκανε παρατήρηση. Τον μαθένεις μου είπε, να κερδίζει λεφτά χωρίς να δουλεύει. Αυριο όταν εσυ θα είσαι στην Αθήνα, αυτός θα έρθει να κλέψει το δικό μου σπίτι γιατί δεν έχει μαθει να κουράζεται για να επιβιώνει.Είχε δίκιο. Αυτά

Swell είπε...

Καλημέρα,

Μπράβο σου Μπουμπούλα! Δεν μου λες, ο μητροπολίτης ήταν ΑΥΤΟΣ

mpoumpoula είπε...

@fevis
:)
@τρελλος του χωριού
αγαπημένε μου τρελλέ λυπάμαι που θα σε απογοητεύσω αλλά αν καποιος ειδοποιήσει την αστυνομία (ακόμα και μέλος της οικογένειας του) τότε το παιδί θα βρεθεί στη φυλακή και ίσως μπλέξει και αυτός που τηλεφώνησε. Επέτρεψε μου να έχω άποψη σε αυτό που λέω γιατί γνωρίζω καλύτερα. Οι ιστορίες ότι δήθεν οι τοξικομανείς δεν δικάζονται είναι μύθοι βγαλμένοι απο άλλες εποχές...
όσο για τον ζητιάνο στην Ιταλία...όλα είναι υπο συζήτηση, πάντα και παντού!
@swell
αυτός αυτός ήταν!!!!!

Τρελός του Χωριού είπε...

Ένας πνευματικός μου είχε πεί κάποτε :"Πρόσεχε που δείνεις την βοήθειά σου γιατί μπορεί να κάνεις περισσότερο κακό από καλό." Όλοι πρέπει να πληρώνουμε τα λάθη μας .Ακόμα και οι τρελλοί .Και αρχίζοντας από τα ορθογραφικά μας .... Πόσα εκατομμυρια ευρώ είπαμε οτι οφείλω ?
.
:)

KitsosMitsos είπε...

Ευκαιρία στους ανθρώπους. Πόσο εύκολο ακούγεται αλλά και πόσο δύσκολα το κάνουμε...
Την καλημέρα μου.

diastimata είπε...

Ναι, να δώσουμε μια ευκαιρία.
Αλλά αυτή η βιοτεχνοποίηση της ζητιανιάς -στα φανάρια, για παράδειγμα- με τους δεκάδες αναξιοπαθούντες, που έχουν ΟΛΟΙ άρρωστο πατέρα και δε γνώρισαν μητέρα, που πουλούν ΟΛΟΙ χαρτομάνδηλα ΤΗΣ ΙΔΙΑΣ μάρκας, με ΤΟ ΙΔΙΟ χαρτάκι κολημένο σ αυτά; Να μην αισθάνεσαι, μετά, μαλάκας; Και να μη γίνεσαι, ακόμη και σε περιπτώσεις πραγματικές;

tzonakos είπε...

Πρέπει να σαι υπερβολικά καλόψυχος άνθρωπος για ενα και μόνο λόγο, οτι σκέφτηκες να δώσεις χωρίς να εισαι καν μητροπολίτης ( !%##$* ) μια ακόμα ευκαιρία σε εναν που δεν ήξερες καν.
Να ξέραμε πόσοι και πόσοι παρακαλάνε για μια ακόμα ευκαιρία....
και πόσους έχουν βάλει εύκολα στο περιθώριο ακόμα και οι δικοί τους.

Να βρείς διπλό και τριπλό πίσω σε σενα το καλό που έκανες, που τον πλησίασες και ενδιαφέρθηκες.

Φιλιά :)

Skouliki είπε...

καλημερα μωρο..........

σε περιμενω να ερθεις

μην ξεχασεις να φερεις και την μαμα

geokalp είπε...

σήμερα έμαθα ότι οι θεραπείες για απεξάρτηση από χρήση ναρκωτικών είναι κυρίως δύο:
1. με χρήση υποκατάστατων, και ουρά αναμονής για ένταξη στο πρόγραμμα.
η τελευταία κοινωνική εμπειρία εκ εξωτερικού συνιστά η δόση να δίνεται κατευθείαν από κρατικές κλινικές
2. ένταξη σε "στεγνό" πρόγραμμα, χωρίς καμία ουρά αναμονής
θεωρητικοπρακτικά δυσκολότερο ενώ και το "πρωτόκολλο" είναι σκληρό: πρώτα προσπαθείς μόνος, μετά μένεις στον ίδιο χώρο με άλλους

ωραίο αφιέρωμα
http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_ell_2_20/01/2008_256260

Ανώνυμος είπε...

Εγώ θεωρώ οτι έκανες το σωστό...το κυριότερο είναι οτι τον άκουσες , του χάρισες λίγο απο τον χρόνο σου για να μάθεις το πρόβλημα ενός συνανθρώπου μας.

If...ιγένεια είπε...

Πολύ σωστή σε βρίσκω..

snikolas είπε...

AAA αυτό είναι το ΜΘ; Εγώ νόμιζα σημαίνει μυρίζω θανάσιμα!!! ;)

Μακάρι το παλικάρι να τα καταφέρει. Μακάρι.

kanataki είπε...

μπουμπούλα μετά από αυτό το σοβαρό και μετρημένο και ευαισθητοποιημένο ποστ οφείλεις στους αναγνώστες σου ( χέσε με εμένα,δεν μετράω) ένα update στο προφίλ σου

υγ βρες επιτέλους ένα κανονικό nick name.....

Unknown είπε...

μετά από αυτό, ναι γονάτισε, είσαι έτοιμη;;;; είσαι επίσημο street spirit ;)

KitsosMitsos είπε...

Απουσία πάντως, απουσία...

Skouliki είπε...

περασα για ενα φιλακι

the_lone_deranger είπε...

Φίλε geokalp "η τελευταία κοινωνική εμπειρία εκ εξωτερικού" δεν είναι καθόλου τελευταία, καθώς είναι "μέθοδος" που υπάρχει εδώ και δεκαετίες. Η υποανάπτυκτη Ελλάδα του σχεδόν μηδενικού ενδιαφέροντος στα προβλήματα των πολιτών της ακόμα πετάει χαρταετό......

Αγαπημένη mpoumpoula και φωτοστέφανο να του δώσει ο Αγ. Αντώνιος, χωρίς στήριξη από ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ! δύσκολα θα καταφέρει κάτι. Μπράβο και για την στήριξη και για το ωραίο κείμενο.

Όσο για τις θείες και τον καθένα που κοιτάει αυτούς τους ανθρώπους σαν να βλέπει "μιάσματα" οι στίχοι του Καθρέφτη από τον Ιωαννίδη νομίζω πως ταιριάζουν μια χαρά...

"Κι είπε ποτέ σου μην τους πεις, τι άσχημοι που μοιάζουν! Αυτοί που σε σιχαίνονται μα στέκουν και κοιτάζουν. Κι είπε ποτέ σου μην κοιτάς τον άλλον μες στα μάτια, γιατί καθρέφτης γίνεσε... Κι όλοι σε σπαν κομμάτια" κλπ.

Να είστε καλά και να προσέχετε τους ανθρώπους που έχετε γύρω σας πριν μείνουμε μόνοι...

Suspect είπε...

"Σήμερα πρωί πρωί πήγα στην εκκλησία και άναψα κεριά για τους δικούς μου ανθρώπους, και ένα για το παιδί που γνώρισα χτες…παρακάλεσα τον Άγιο Αντώνιο να δώσει φώτιση σε εκείνον γιατί πιστεύω πως το έχει πραγματικά μεγαλύτερη ανάγκη…"

Αυτο και μονο ηταν οτι καλυτερο μπορουσες να κανεις και το πλεον ανιδιοτελες. Μπραβο σου.

diva είπε...

Χαίρομαι που σε βρήκα..
καλημέρα

Manos S. είπε...

Αν υποψιαστώ πως ήρθες Αθήνα και δεν "σφύριξες"......................

Skouliki είπε...

καλημερα και ευχαριστω για τα μαιλ

Μετεωρίτης είπε...

Καλά έκανες μπουμπουλάκι.
Η πίστη (σε διάφορες εκδοχές)καμιά φορά, κάνει θαύματα..

(παρόλα αυτά, δύσκολα θα πίστευα έναν εθισμένο, όχι γιατί δεν θα το ήθελα, αλλά γιατί είναι φοβερά δύσκολο...)

Καλημέρα!

Τρελός του Χωριού είπε...

Βρε μπουμπούλα . Ακόμα και αυτός ο Αγιος Αντώνιος βαρέθηκε τοσες μερες να καθόμαστε εκεί μπρωστά του. Δεν βάζεις καμμια καινούρια καταχώρηση ,να ξεμουδιάσει και ο άγιος (γιατι τον βλέπω να γίνεται και Όσιομάρτυρας )
.
Καλμέρα θειά

Dr_MAD είπε...

Καλησπέρες mpoumpoulitsa...
Πέρασα για ένα ζεστό φιλί ;-)

Θα προσπαθήσω να βάλω και το banner σε μένα. Οσο για τον Αργύρη στο επόμενό μου post σου έχει ένα μήνυμα (ό,τι κι αν γίνει στην τελική). Φιλί ξανά *σμουτς

Swell είπε...

Με συγχωρείτε. Τόσο μεγάλη είναι αυτή η εκκλησία ή εντυπωσιάστηκες τόσο απ' αυτήν, που έχεις κολλήσει τόσες μέρες;