Παρασκευή 1 Φεβρουαρίου 2008

"Ελατωματτικοί" άνθρωποι ?

Δεν είχα σκοπό να μιλήσω...όχι ακόμα τουλάχιστον. Θα έκλεινα αυτό το blog το Μάρτιο αφήνοντας μια κατάθεση ψυχής...

Τα σχέδια μου άλλαξαν όμως, γνωρίζοντας τον Αργύρη...το γλυκό Αργύρη το φίλο του mad που ο Θεός του στέρησε το δικαίωμα να ακούει. Αυτό το παιδί που τρώει πόρτες στα μούτρα γιατί θεωρείτε «ελαττωματικό» από την κοινωνία μας...

...Πόρτες σαν αυτές που τρώω και γω όταν θέλω να είμαι ειλικρινής και τους μιλάω για το δικό μου «Γολγοθά».

Όχι Δόξα το Θεό εμένα ο Κύριος δεν μου στέρησε κάτι μόνιμα...μόνο για λίγο...μου πήρε την ελευθερία μου, για να μου δείξει πως υπάρχει ακόμα ένας κόσμος που ζει παράλληλα μαζί μας κλεισμένος πίσω από κάγκελα, με έστειλε εκεί για να δω ότι υπάρχει πολύ περισσότερη δυστυχία από αυτή που ζούσα εγώ μέσα μου όταν έχασα τον πατέρα μου.

Με έστειλε εκεί για να μάθω να μην κρίνω ΠΟΤΕ κανέναν...

Με έστειλε εκεί να πολεμήσω με τον εαυτό μου και να νικήσω

Με έστειλε για να γνωρίσω τη Νάντια μου και να μου αποδείξει πόσο ανίκανη είμαστε να διαχειριστούμε λαμπρά μυαλά. Εκείνη μου έδειξε τον τρόπο για να ανοίξω την πόρτα και να ξανακοιτάξω τη θάλασσίτσα μου που τόσο μου χε λείψει.

Εκείνη που ακόμα παλεύει να αποδείξει σε μια μάζα ηλίθιων ότι είναι παλικάρι.

Είχα την ευκαιρία αυτά τα 2 χρόνια που πέρασα εκεί να συναναστραφώ με όλων των είδών τους ανθρώπους...από τις γλυκές και ντόμπρες τσιγγανούλες μέχρι τις πιο μεγάλες προσωπικότητες που κάποιος αποφάσισε να τις στείλει εκεί ...ακόμα και με τα πιο άρρωστα μυαλά που γεννήθηκαν ποτέ (το μοναδικό έγκλημα κανιβαλισμού στην Ελλάδα το έχει διαπράξει γυναίκα)

...μίλησα με μάνες που λιώνανε πίσω από τα τηλέφωνα για να διαβάζουν τα παιδιά τους...μίλησα με γυναίκες που ήταν εκεί για χάρη των παιδιών τους....μίλησα με παιδιά που δεν είχαν δύναμη να πολεμήσουν τον εαυτό τους και τον κατέστρεψαν...μίλησα με γιαγιάδες 85 ετών... Μάζεψα τόσο πολύ μεδούλι που βγήκα πιο γεμάτη και πιο ευτυχισμένη από ποτέ.

Βγήκα περισσότερο ΑΝΘΡΩΠΟΣ

...Όποτε έβρισκα ευκαιρία μιλούσα και γέμιζα, γέμιζα από ιστορίες τόσο διαφορετικές και τόσο ίδιες. Έμαθα να ξεχωρίζω το καλό από το κακό. Έμαθα να διαβάζω το βλέμμα και τη σιωπή.

Έμαθα να απλώνω το χέρι μου όταν μου ζητάνε βοήθεια.

...Δεν μπορώ πια να παρακολουθήσω καμιά κουβέντα που να αφορά τα σωφρονιστικά ιδρύματα...όλοι καταδικάζουν τους ανθρώπους που βγαίνουν και ξαναδιαπράττουν εγκλήματα...αλλά ποτέ κανείς δεν σκέφτηκε να αναρωτηθεί τι ακριβώς γίνετε εκεί πέρα μεσα?

Τι εννοούν όταν λένε σωφρονισμός?

Είναι τιμωρία...σε αυτό συμφωνούμε άπαντες...τιμωρία είναι να αφήσεις ένα παιδί κλειδωμένο στο δωμάτιο του 5 ώρες όχι 5 χρόνια....αν του ανοίξεις την πόρτα μετά από τόσο καιρό...είναι πολύ δύσκολο να μη βγει αγρίμι

Και όμως οι άνθρωποι δεν βγαίνουν αγρίμια...αλλά είναι σίγουρο πως δεν είναι εύκολο να ξαναφτιάξουν τη ζωή τους....υπάρχει το στίγμα που παντού τους ακολουθεί. Ένα στίγμα που είναι καρφωμένο στο βλέμμα των ανθρώπων, ένα στίγμα που σου κόβει τον άνεμο για να πετάξεις ψηλά. Ένα στίγμα που σε κάνει αυτόματα «ελαττωματικό».

Πόσοι από μας έχουμε δώσει ευκαιρία για δουλειά σε έναν πρώην κρατούμενο??????? Σ’ ένα κωφάλαλο???? Σ’ έναν τυφλό????Σ’ έναν ανάπηρο????

Λίγοι...

Ο θεός μπορεί να μου στέρησε λίγα και να μου έστειλε μόνο ένα στίγμα να αντιμετωπίσω αλλά μου έδωσε πολύ δύναμη ώστε να μπορέσω να κρατήσω τα φτερά μου άθικτα.

Και να συνεχίζω να πετάω...όχι όσο ψηλά θα θελα, αλλά σε ένα ύψος που είμαι ευγνώμων.

Αυτός είναι ο λόγος που ανταποκρίθηκα ΑΜΕΣΑ στο κάλεσμα του mad για τον Αργύρη, ένα παιδί που μου έδωσε λίγο παραπάνω ύψος αυτές τις μέρες και το χρειαζόμουν μιας και το Μάρτιο περιμένω την τελική απόφαση του Δικαστηρίου μου.

Ο Αργύρης που δεν σταμάτησε να γελάει καθόλου, ο Αργύρης που με κοιτούσε στα μάτια και ένιωθα ότι μπορεί να διαβάσει πολλά περισσότερα από όσα, σε μερικές αράδες, προσπαθώ να περιγράψω.

Για τον Αργύρη παλεύω αυτές τις μέρες...παρότι είμαι και εγώ ελαττωματική, υπήρξα τυχερή όμως γιατί στη δουλειά μου πίστεψαν πρώτοι στην αθωότητα μου και στην αξία μου.

Και αυτό δεν θέλω να το κρατήσω για τον εαυτό μου, θέλω να το μοιραστώ. Γι ‘ αυτό παλεύω να βρω μια θέση δίπλα στο γραφείο μου για το Αργύρη...


Όλοι κάποτε χρειαζόμαστε μια δεύτερη ευκαιρία...για να την πάρουμε όμως πρέπει να είμαστε άξιοι να τη δώσουμε όταν χρειαστεί.


27 σχόλια:

tzonakos είπε...

Απο τις ελάχιστες φορές που διαβάζεις ενα μπλογκοάρθρο και κλαίς.
Ειχα την τύχη να εχω φίλο κωφάλαλο και ξερω τι φυλακή ειναι αυτή.
Δεν ξερω απο την άλλη φυλακή ουτε θέλω να μάθω ποτέ, αλλα σίγουρα εχεις βγεί δυνατή απο εκεί και δινεις μαθήματα ζωής σε άλλους.
Να δεις, ο Αργύρης θα ναι φίλος σου, και δεν θέλει να τον λυπάται κανείς.
Μια ακόμα ευκαιρία θέλει.
Σε εμάς τους "κανονικούς" δεν κοστίζει τίποτα.
Για κείνον μπορεί να είναι ενα δώρο ζωής,. απλά να τον προσέξεις, να του μιλήσεις με όποιο τρόπο μπορείς, να τον κοιτάξεις στα ίσια.
Φιλιά Μπουμπούλα μου :)

Dr_MAD είπε...

Άνθρωπος με Α κεφαλαίο. Είσαι η ψυχή του πάρτυ που λέγεται ζωή mpoumpoula μου. Είσαι πολύ ξεχωριστή, κούκλα.Σου αξίζουν τα καλύτερα. Και όλα καλά θα πάνε.

Καλημέρες και καλό μήνα ;-)

PS: Δεν ήταν τυχαίο τελικά, που αντί για avatar είχα χρησιμοποιήσει στην κάρτα μου αυτή την photo. Φιλί *σμακ

geokalp είπε...

καλό μήνα κι ευχαριστούμε!

Ανώνυμος είπε...

Μωρό μου είμαι περήφανη που είσαι το βαφτισιμάκι μου.. Μακάρι τα πνευματικά σου αδελφάκια να πάρουν κάτι από σένα και να γίνουν πρώτα απ' όλα Ανθρωποι! Φιλιά άπειρα

Unknown είπε...

Αχ βρε μπουμπουλα τι μου έκανες πρωτομηνιάτικα...
Θέλω να αναρτήσω όλα αυτά που έχω γράψει κατά καιρούς για το θέμα αυτό, αλλά κάνω υπομονή. Όταν τελειώσουν όλα,πρώτα ο Θεός, θα μιλήσω κι έχω κι εγώ πολλά να πω για την άλλη όψη του ίδιου νομίσματος.

Για αυτούς που είναι έξω από τα κλουβιά και περιμένουν δύο φορές την εβδομάδα να τους επιτραπεί να δουν τους δικούς τους και τιμωρούνται και αυτοί ποικιλοτρόπως για το γεγονός ότι βρίσκονται εκεί σαν επισκέπτες.

Η χώρα μας σε πολλά θέματα θυμίζει ζωολογικό κήπο. Το θέμα όμως είναι πως για τα ζώα διαμαρτύρονται πολλοί, για τους ανθρώπους σε κλουβιά, για τους ανθρώπους με ειδικές ανάγκες πόσοι;
ΠΟΣΟΙ ΕΙΜΑΣΤΕ ΤΕΛΙΚΑ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΣΤΗ ΧΩΡΑ ΑΥΤΗ????????

Maria Mikro Analogo είπε...

Μπράβο βρε Μπουμπουλίτσα μου!!! Συγκινήθηκα πολύ κι εγώ. Κάποια πράγματα απλά μας κάνουν πιο δυνατούς και πιο "δημοκρατικούς" ίδως απλά με το να βλέπουμε ότι το νόμισμα έχει πάντα 2 πλευρές, ότι το μαύρο μπορεί να είναι και άσπρο αν το δεις λίγο διαφορετικά.
Χίλια μπράβο και στον Αργύρη!!!
Φιλάκια πολλά και καλό μήνα να έχουμε :D

Παρατηρήτηριο Πυλαίας είπε...

όλοι χρειαζόμαστε όχι μονό μια δεύτερη ευκαιρία αλλά πολλές.

Περιμένω το βιβλίο μετά από τον πρόλογο που έγραψες.
Καλά μας απαρίθμησες τις διαφορετικές γυναίκες που γνώρισες εκεί μέσα, μήπως όμως πρέπει να τα καταγράψεις με το νι και το σίγμα γιατί κινδυνεύουν να χαθούν?

Τέτοιες εμπειρίες είναι κρίμα να μένουν στην λήθη της κοινωνίας.

Παρατηρήτηριο Πυλαίας είπε...

άντε καλά!
Ας τελειώσεις με την δικαιοσύνη και μετα το εκδίδεις!!!
Μέχρι τότε κάτσε και γράψε!!
Και που και που δίνεις μας και κανα sneak-preview!!!
Φιλιά!

Ανώνυμος είπε...

Αυτό πρέπει να είναι η κατάθεση ψυχής που λέμε.
Καλό κουράγιο Μπουμπούλα μου και αν μπορώ να βοηθήσω σε κάτι θα το κάνω με χαρά.

Swell είπε...

ΜΠΡΑΒΟ ΣΟΥ ΜΠΟΥΜΠΟΥΛΙΝΑ ΤΗΣ ΖΩΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΑΛΗΘΕΙΑΣ!

Την καλύτερη άποψη για το "σωφρονιστικό" σύστημα την είδα πριν πολλά χρόνια στην ταινία "Oh, lucky man" και δεν την ξεχνάω.
Υ.Γ. Εκείνη τη μέρα έχω γενέθλια. Κι επειδή είσαι ΚΑΙ ευγενής, περιμένω δώρο. ΤΟ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟ! Καλό σου μήνα Μπουμπούλα μου.

koulpa είπε...

Μπράβο ρε ψυχάρα.. μη χάνεσαι..:):)
Καλό μήνα:):)

Τρελός του Χωριού είπε...

Δεν θα πω τίποτα. Θα σηκώσω,το χέρι μου, θα ανάψω έναν αναπτήρα ,συντροφιά στο σκοτάδυ που διάλεξες να λάμψει η σκέψη σου ,και θα το αφήσω να πάλεται πέρα δώθε συνεπαρμένο από την μουσική των λόγων σου. Κάποτε όλα αυτά θα είναι παρελθον . Ολα ,εκτός από αυτή την λάμψη .Την σκέψη σου.

KitsosMitsos είπε...

Για δεύτερη συνεχόμενη φορά, τα μπράβο σου αξίζουν! Γιατί όλοι τα λέμε, αλλά πόσοι τα εφαρμόζουμε πραγματικά;

Βλαμμενος είπε...

συγχαρητηρια και σε σενα και στον mad για την στηριξη (οχι λυπηση) στον Αργυρη...ευχομαι να πανε ολα καλα για το παιδι και να βρει αυτο που ειναι ευνοητο και οχι ελεημοσυνη...δλδ δουλεια...

καλη τυχη και στα δικα σου ειμαι σιγουρος οτι ολα θα πανε καλα ....

και μην ξεχασεις τις μπουγατσες...

Ανώνυμος είπε...

νομιζω οτι με αυτο το ποστ εβαλες τα γυαλια σ εορισμενους που εθελοτυφλουν..
τα σεβη μου για το κειμενο αυτο κι ενα μεγαλο μπραβο και σοτυς 2 σας.
καλο μηνα.

ΦΥΡΔΗΝ-ΜΙΓΔΗΝ είπε...

ΥΠΟΚΛΙΝΟΜΑΙ ΣΤΟ ΜΕΓΑΛΕΙΟ ΤΗΣ ΨΥΧΗΣ ΣΟΥ!!!!!
ΜΕ ΣΥΝΤΑΡΑΞΕΣ!!!

ΚΑΛΟ ΣΟΥ ΜΗΝΑ!!!

Φιλί και Γλαρένιες αγκαλιές

lemon είπε...

Ελπίζω όλα να πάνε καλά. Ταράχτηκα μ αυτά που γράφεις, και πολύ καλά έπαθα.
Δίπλα μας έχουμε ανθρώπους με ζωές βιβλία ολόκληρα, όπως ακριβώς είναι και η δική μας. Για ακόμη μια φορά δοξάζω το μέσο αυτό, που μας επιτρέπει να ανοιγόμαστε όπως δεν θα ανοιγόμασταν ποτέ πρόσωπο με πρόσωπο. Και μ αυτό τον τρόπο να λυτρωνόμαστε.
Να είσαι καλά. Μπορείς, το βλέπω (και να ήξερες πόσο χαίρομαι..!).

If...ιγένεια είπε...

Μπράβο κορίτσι μου..

Skouliki είπε...

καλημερα....... εχεις καλη καρδια μωρο ...μπραβο κοριτσακι

fevis είπε...

Μια που πέρασα και εγώ από εκεί ένα φεγγάρι, για τρρις μήνες που μου φάνηκαν μια ζωή, και ξέρω πολύ καλά τι σημαίνει να περιμένεις μια ώρα στην ουρά μπροστά σε ένα καρτοτηλέφωνο για να μιλήσεις ένα λεπτό στο παιδάκι σου, όπως και τι σημαίνουν ευκαιρίες, πρώτες και δεύτερες και τρίτες αν χρειαστεί,χαίρομαι πολύ που βρεθήκαμε έστω και μέσα από εδώ...Πολύτιμα μαθήματα ζωής είναι όλα αυτά και το ξέρεις και εσύ όπως το ξέρω και εγώ όπως το ξέρουν κι άλλοι..Το θέμα είναι να βγαίνεις μέσα από αυτά πιο δυνατή αλλά και πιο ανθρώπινη... Και νομίζω πως το έχουμε καταφέρει και οι δύο...

geokalp είπε...

δεν ήθελα να γράψω για τον Pavaroti αλλά δεν άντεξα!

Suspect είπε...

αν ολοι ειχαν φτασει στο επιπεδο αυτογνωσιας που εχεις φτασει εσυ, ο κοσμος μας θα ηταν καλυτερος.

respect

Ανώνυμος είπε...

Ολοι κάνουμε λάθη! Κανένας δεν είναι τέλειος!
Λόγω δουλείας έχω πάει σε κρατητήρια και έχω δεί ανθρώπους στιβαγμένους σαν τσουβάλι.
Μπορεί πολλοί απο αυτόυς να φταίγανε αλλά ποτέ δεν ξέρεις γιατί ένας άνθρωπος οδηγήθηκε εκεί που οδηγήθηκε.
Ολοι δικαιούνται μια δεύτερη και ίσως και άλλες ευκαιρίες γιατί όλοι είναι άνθρωποι!

Ανώνυμος είπε...

Δεν ξέρω τι να γράψω... μπράβο σου... και σε σένα και στον αργύρη, που δεν τα παρατάει...

Μετεωρίτης είπε...

ουουουφφφφ...

(αναστεναγμός)

ΜΠΟΥΜΠΟΥΛΑ
έχεις μια μεγάλη, ζεστή καρδιά και η ζεστασιά με τύλιξε...

Μπράβο σου
για τον τρόπο που εκφράζεσαι.
Με άγγιξες πολύ...
(δάκρυ)

Μοιράιδα είπε...

μπουμπουλα μου ευγε και καλη συνεχεια...
δεν ξερω τι εκανε ςκαι μπηκες η αν το εκανες η οχι και δεν με ενδιαφερει
αυτο που με κανει να χαμογελαω ειναι η φραση που ειπες
εγινες καλυτερος ανθρωπος
καλη συνεχεια και παντα δυνατη

Jordan είπε...

Η αληθεια ειναι οτι συγκινηθηκα με τα λογια σου! Τα γραφεις υπεροχα. Οι εμπειριες που ειχες ηταν οντως συγκλονιστικες και θα συμφωνησω με τον Σταθη οτι θα επρεπε να γινουν βιβλιο για να παιρνουμε κι εμεις μαθηματα!
Φιλια!